Bokrecension: Equinox - Michael White

Brottsplatsfotografen Philip Bainbridge äter lunch med sin familj när telefonen ringer. En ung kvinna har mördats. Philips dotters mor, kriminalreportern Laura Niven är på besök och får följa med i bilen. Laura söker material till sin nästa deckare och nyfikenheten drar henne mot brottsplatsen.

När en andra kvinna blir mördad står de ockulta detaljerna ut. Ett organ tas ur kroppen och som bytesföremål lämnas ett mynt. Laura gör egna efterfoskningar och finner kopplingar till alkemi. Ju mer insyltad hon blir desto farligare blir det för henne och familjen.

En onödigt invecklad bok. Det är allt jag har att säga. Och jag vet fortfarande inte varför boken heter equinox. Men jag lärde mig en hel del om alkemi.

Betyg: ♥ ♥ av 5 - Jag tyckte inte om den, men det kanske du gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0