Pocket och Prassel - Frågestund

Angående böcker:

Favoritgenre? Allt utom barnböcker och deckare med ointressant språk går bra.
Favoritförfattare? Dean Kootz, Zac O'yeah, Anna Jörgensdotter. Kompletta samlingar av samtliga.
Nyfiken på? Det mesta. Huvudsaken är att språket är vackert och intressant.
Avskyr? Alla stora deckarförfattare. Har de sålt enorma upplagor så är jag antagligen inte intresserad. Nobelpristagare brukar inte heller vara något för mig. Det finns en gyllene medelväg.
Språk? Endast svenska.
Begagnat? Är de bara i bra skick så är gamla böcker mer välkomna än nya. Anteckningar eller annat skrivet bland texten är inte välkommet. Men hundöron går alldeles utmärkt.
Boklista? Just nu är alla böcker nerpackade. Men jag ska sätta mig och skriva en lista på allt så fort jag flyttat in i nya lägenheten (första september).

Angående prassel:

Allergier? Känslig mot mjölkprodukter men inga allergier.
Favoritgodis? Choklad! Men eftersom jag är godisråtta går det mesta ner. Har svårt för godis baserat på mandelmassa.
Naturgodis? Älskar det.
Favoritsnacks? Ja... det mesta går ner. Utom ostbågar. Urk...
Kaffe el. te? Dricker bara pulverkaffe. Äger inte ens en riktig kaffebryggare. Kaffe blir det rätt sällan. Är däremot stor teälskare. Favoriterna är Rooibos, Fläder, Äpple & Kanel och Hallon (de finns alltid hemma).
Kryddor? Äter mycket indisk mat så det blir mycket ingefära, chili, garam masala och curry.
Avskyr? Äter inte kött. Annars går det mesta ner.

Till min hemliga vän: Jag gick med i det här bytet för att prova nya saker. Så skippa mina favoriter. De vet jag ju redan att jag tycker om. Jag vill ha något annat som du tror kan falla mig i smaken. Var inte rädd för att chansa. Även om jag inte tycker om något i paketet så kommer jag inte bli besviken på varken dig eller bytet. Men kolla igenom boklistan (som jag lägger upp i början av sept.) så jag inte får dublett av något.

Kommentarer
Postat av: Hemliga bokvännen

Perfekt då ska jag ta mig en funderare

Mvh din hemlige bokvän

2009-08-24 @ 11:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0