Läkare om läkare

"Idioter! Får de en vit rock på sig så tror de att de är Gud!" (Dödens Kemi, s 32)

Uttalande av en läkare som själv blivit skadad och sedan rullstolsbunden. Läkarna sa att han skulle kunna gå igen men det blev inte så. Känner igen mig... Mina läkare säger att jag är FRISK men skriver samtidigt ut experimentella läkemedel och rätt starka smärtstillande. Ingen vill lösa grundproblemet, de skriver ut mediciner och hoppas på att jag ska gå iväg lugnt och tyst. Vilket jag gör också. Efter flera år av ointresserade läkare så tappar men orken att kämpa.

Ju mer kontakt man har med läkare desto mer inser man att de inte är där för att hjälpa. Det är en yrkeskår man istället får kämpa emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0