Välkommen till min nya bokblogg!

Jag har tänkt på det länge och nu blev det äntligen av. Ska använda det här utrymmet till att prata om böckerna jag läser och har läst. Kanske blir det lite om mina favorit författare också.

Just nu är jag halvvägs genom Idioten av Fjodor Dostojevskij. Att en bok som är skriven på 1800-talet av en gammal överklassgubbe kan tala till en 23-åring arbetarklasstjej 2009 - det är helt fantastiskt. Men det har sin förklaring. Fjodor är ju helt fantastisk på personbeskrivningar. Att läsa hans böcker är att kliva in i en helt annan tid och plats. Under den tiden jag läser är jag verkligen intresserad av personernas kärleksliv och överklassfasoner. Han skulle kunna skriva om vad som helst. Jag skulle läsa och vara fascinerad. D.v.s. jag läser och är fascinerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0