Bokrecension: Den kompletta guiden till högskoleprovet

I oktober ska jag skriva högskoleprovet. För att komma in på den utbildning jag vill gå måste jag ha minst 1.7. Sist jag skrev, direkt efter gymnasiet, fick jag 1.3. Men tanke på den höga poängen jag vill ha så kände jag verkligen att jag behövde köpa en bok att träna med. Konstigt nog finns det inte så många träningsböcker inför högskoleprovet. När jag hade kollat upp de som finns så valde jag att köpa Den kompletta guiden till högskoleprovet, av Lukas Holmegaard och Nils Holmegaard.



Snacka om att jag drog högvinsten. Den här boken är verkligen värd de 359 kronor den kostade mig. Författarna går igenom moment för moment och ger tips på hur man ska tänka för att lösa uppgiften för att maximera sina rätt. Jag tror till och med att deras genomgångar av matte- och diagramdelarna skulle vara till nytta för de som läser "vanliga" mattekurser. Det är så genomgående pedagogiskt och förklaringarna startar verkligen på noll och varje litet steg redovisas.

Jag fortsätter att plugga till provet utifrån boken. Den 24 oktober får jag reda på om den verkligen kan hjälpa mig fram till det resultat jag vill ha.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ av 5 - Ska du skriva högskoleprovet är det här boken du bör äga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0