Frågestund

Här är bloggens första kulturfyra.

Vilken bok läser du just nu?
Vi som inte sa hora av Ronnie Sandahl. Halvvägs igenom och känner redan att den kanske kräver en till genomläsing. Antingen är det jag som är okoncentrerad eller...

Vilken är nästa bok du ska läsa?
Det lutar åt Katarina Mazettis Blandat blod. Tyckte att historien som ligger bakom den blivande släkten-serien låter riktigt spännande. (Släkten är ett bokprojekt där olika författare ska skriva skönlitterärt med historisk förankring. Det är meningen att man ska få följa en släkt genom århundraderna. Mazettis bok är den första i serien.)

Vilken låt lyssnar du mest på nu?
Det är filmmusik från en indisk film från 2002, Devdas. Den låt från soundtracket som spelas allra mest är nog Maar Daala, men det beror på att den låten ligger först på cdn i bilen.

Har du sett någon film i sommar?
Nu var det rätt längesedan en film fångade min uppmärksamhet. Men så fort jag får tid trycker jag in West Side Story. Man skäms ju nästan för att man inte sett den än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0