Tankar från tystnaden

Det har varit rätt tyst här. Men i flyttröran har jag inte alls hunnit läsa så mycket som jag vill. Men när får man det, egentligen?

Jag är halvvägs genom Labyrinten, av Kate Mosse, och det är spännande men lite utdraget. Kan lätt bli det när boken är 620 sidor. Och speciellt när berättelsen utgår från två helt olika människor. Just i den här boken är det en tjej som lever på 1200-talet och en som lever på 2000-talet. Visst, jag tycker väldigt mycket om den berättarstilen, så länge de två historietrådarna vävs ihop bra i slutet. Men det kan lätt bli långrandigt.

Idén till bokpaketet till min "Pocket&Prassel"-vän är nästan helt färdig. Boken är klar och prasslet är planerat. Men det visar sig att just det prasslet jag vill skicka inte är så lätt att få tag på som jag hoppades. Får väl gå runt och leta lite i affärerna någon dag... har ju ungefär en vecka på mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0